Tuesday, July 7, 2009

: : mai bestfwen wedding : :

jumaat lepas aku ekin dan anis p rewang kt umah freda. saja tolong mana2 yg x siap lagik. mmg banyak rupanya tak siap lagik. sian plak tgk feda. smua benda dier uruskan. adik badik laki smua bz pasang khemah. dier dah lah tader adik badik pmpuan.dier sorg jek anak perempuan tunggal. so mmg dier kene lah buat benda2 kecik mcm door gift..bunga pahar...kami tolong pon mana2 yg mampu je lah.

malam tuh lepas balik keje dalam kul 9 lebih aku sampai umah feda. ekin ngan anis dah memekak msg aku x sampai2 lg.. so rewang lah kami bertiga trmasuk feda sambil bergosip-gosip. biasalah pmpuan. kalo x bergosip nnt keje tak siap plak...kalo bergosip laju jek tangan jalan haha

lebih kurang kul 11mlm ekin ngan anis mintak diri utk pulang, di mana masa tuh aku ngan feda je lah yg rewang. siapkan tiga pasu bunga pahar malam tuh. masa pukul 12 tuh prot aku brmain lagu keroncong. aku br tringt yg aku x makan lgsong dr petang. cuma lunch je kt opis yg aku amik. kebetulan plak masa tuh feda nih bleh plak bg statement yg aku rasa dier mcm dengo2 jek bunyi perot aku. dier ckp dier lapo dr siang x makan sbb bz..aku pon dgn tak malu nye cakap yg aku tgh lapo giler. dier pon ajak aku makan skali dgn dier. hamik ko kul 12mlm melantak ngan dier. yahoo!!

pastuh sambung lg wat keje sampai lah kul 3pg. masa tuh aku tgk mata feda dah merah dan nampak sangat2 dier penat giler. kesian plak aku tgk dier masa tuh. aku pon bg tau nak blah sbb dah 3pagi masa tuh. ingtkan nak abiskan smua keje masa tuh. tapi aku mcm x mampu plak nak stayback lama2 giler. memandangkan telinga aku pon tak bape baik lg masa tuh. lg plak ditambah dgn gosip2 dorg sblom tuh, makin sakit lah telinga aku. bernanah berdarah pon boleh kalo layan gosip dorg nih hahah

sampai umah dalam 3 lebih, laki aku pon dah trbongkang depan laptop dier sambil mulut trnganga yg bleh memuatkan 10 ekor lalat. aku kejut dier bangun dan ajak dier masuk ke kamar beradu. hehe. takkan nak angkat plak kan. kalo kecik mcm budak2 umo 10 tahun bleh lg aku cuba angkat. tapi aku tak mampu yer sayang. mintak ampun okeh.

bangun tido tghari dalam kul 12. badan aku lemah giler. telinga plak mcm bedesing dan start nak sakit. nasib ada ubat-teman baik aku skang. kemana2 pegi pasti bersama. aku mcm x larat nak pegi feda nikah petang kul 5 tuh. sbb nnt malam berinai aku nak pegi lg dgn nak rewang skali. mmg aku dah janji ngan feda nak rewang lepas berinai. so aku pegi summit jap carik kasot ladies sbb kasot lama tapak dh mula pecah. cari punye carik jam dah dekat kul 4 lebih. mmg tak sempat nak g feda nikah. msg anis bg tau aku pegi berinai jek malam nnt. tp aku singgah jugak petang tuh walopon majlis nikah dah abis. yg penting smua dah slamat kan

cam x caya jek dorg nih dah slamat nikah. bayangkan lah berchenta 13 tahun. dari form 1 sampai skang. dah lah cantik feda nih, dazif plak mmg hensem. sesuailah dorg berdua nih. aku kawan ngan feda nih masa aku form 1. so start dr situ kami dah rapat sangat2, dr keluarga sampai lah hal2 personal. dazif plak aku kenal dr aku darjah 1 masa skolah rendah lg. blajar ngaji sama tmpat plak tuh masa kecik-kecik. mak shapik yg ajo masa tuh. garang mak shapik.

aku tringt plak masa lepak ngan feda sminggu sblom dier nikah. " ko rasa kan ayah aku tgk tak aku nikah nnt? ayah aku tringin sangat2 nak tgk aku nikah"

sedihnyalah.

aku faham perasaan dier. lg sbulan nak nikah ayah dier pergi menyahut seruan ilahi. sapa lah dier dan aku nak melawan takdir tuhan. feda bg tahu aku ari tuh kehilangan ayah dier merupakan dugaan paling besar buat dier sebab dier dah sediakan baju yg akan dipakai oleh ayah dier masa dier kawen nnt. x pe lah. tabahkan hati yek feda. sekurang2 nye dier dah tenang kt sana.

apapon, tahniah utk Faridah dan Dazif. smuga ikatan yg dibina nih akan berkekalan hingga akhir hayat.

pic-pic nih aku grab dr blog ekin


7 comments:

Nazri Ahmad said...

ooowwwhhhhhhhh.....

yathroxy said...

wwahhh..tahniah buat freda & dazif...dia ada antar kad..but sowi ah tak dpt dtg..keadaan tidak mengizinkan...pape pon...semua nye selamat..doakan dorg berdua kekal shingga akhir hayat..eppy alwiz dgn new life yg bnyk dugaan nih....bandan freda nih..still maintain je kecik dr dulu smpai skg...ko tlg kim kan slm kat dia./.sya congrate yah..
:)

artfieda said...

mamak,
owwhhhhhh....apa yg owhhh...teng..teng...eleh takot ah tuh nak comment lelebih.... lenkali tulih cam nih..

owwhh.....gelpren lama i..hahahhahaha


yath,
yup..akan dsampaikan pd dier nnt.

Nazri Ahmad said...

owwhhh mungga hg memang amat memahamiku

artfieda said...

mamak,
pungkok hang lah!!

tasyaaaaaaaaaaaaa!!!!!!oohh tasyaaaaaaaaaa!!!!

yatt & yell said...

tahniahhhh!

HoneyWiah said...

semalam aku baru terperasan kan kat si freda yang dah brapa minggu aku amik kat peti post...sekali dah terlepas lah tarikh...waduhhh babe ko say sowi ek kat feda, serious aku kelupaan..sibuk ngan kja2...apa pun hope dorg kekal ke akhir hayat...gila lah akhirnya setelah 13tahun bersama gak dorg