Monday, July 20, 2009

: : nak berry bape kilo yer kak : :

smalam masa YM ramai-ramai ada satu makhluk nih nak pegi berry, dier pon bg tau

"nak berry"

then tetibe satu makhluk dr planet marikh aku rasa, menyampuk dgn hebat.

"aku nak, mana ko dapat"

OMG

aku tros dpt tgkap apa dlm pale otak makhluk dr planet marikh tuh. kesian. dier ingtkan kawan aku tuh ada BUAH BERRY. so dier dgn confidentnye nakkan BUAH BERRY tuh. padahal dier tak tau yg kawan dier tuh nak pegi BERRY=BERAK

tros kene kutuk dgn aku dan budak2 lain dengan kejam tanpa memikirkan perasaan makhluk marikh tuh.

biler petang dorg suh aku p klinik pasal aku dah 2 bulan x uzur. then aku tanye kt makhluk planet marikh tuh " brape riban eh kalo check doctor pasal nak scan smua nih"

dier jawab dengan pandai " apa ko cakap pidah? riban?"

duh. betapa bohsan dan boringnye menggunakan bahasa2 tersirat dgn makhluk planet marikh nih

aku ulang smula " brapa JUTA aku kene bayar kalo p klinik tuh? boringlah ckp ngan ko"

dier tros jawab "cipettttttttt"

kesimpulannye : tolonglah peka dgn penggunaan bahasa2 trsirat dan tersurat nih walopon cikgu kt skolah dulu tak de ajor mende2 nih,kalo ko carik dlm kamus kompem sampai lebam x jumpe. sorilah kalo kene maki dgn terok smalam sbb boring ckp dgn org yg tak paham. HAHAHAHA

7 comments:

EkiN AritH said...

DAHLAH AKU TERBERRY 3X SEMLM..MESTI BERKILO2 KALU AKU BERI KAT ANIS..PASTU JUAL MESTI BERRIBAN HARGANYA...

Nazri Ahmad said...

sapa yang bodoh itu..hg ka
( pastu hg buat drama plak dalam ni kata bukan hg punya kes )

artfieda said...

ekin,
hahahha...mmg buduh tahap syaitan anis tuh...dahlah buta IT hahahahha

artfieda said...

mamak,

Bukan aku sengal..makhluk nih bongok spesis mcm hang dgn bukit.

Nazri Ahmad said...

siapakah yg buduh itu

RienaxHarith said...

haha... fhida, cite ni mengingatkan aku masa aku baru nk couple ngan tiong... aku pun kena camni gak la.. lebey kurang la...

Masa tu aku tgh gayut telefon ngan die la.. pehtu die ckp "yang, nnt call i balik bole.." aku tanye die la "kenapa?" die jawab "nak berry.." masa tu mana la aku tau berry tu berak... aku tanye balik "berry??? mendanye berry...?" dlm pala otak aku ingat buah berry ke... tp still dlm confius la.. then die ckp "lor, u tak tau ke berry apa?" aku jawab "mana la tau.. pertama kali dengar nak berry..tibe2 je suh call balik sbb nak berry...mendanye tak paham?" die bantai ketawa berdekah2 kat aku dulu sblom die nk cite Berry tu kemendanye k!... aku bengang gile sbb tak xplain kat aku.. pehtu die ckp kat aku... "berry tu nak BERAK laaa yang!..kiteorg kat sini semua ckp kalu nk BERAK ckp berry.. ada la sopan skit dr sebut BERAK" aku plak pegang telefon termenung kejap bile die ckp camtu.. haha aku jawab "PLAK??? bole camtu ek" aku pun ketawa berdekah2 sambil letak fon.. tp aku duk pk.. BERRY?? hahaha... so sampai la skang, kalu kiteorg kat umah tu.. mcm tibe2 nk terBerry ke.. mesti nk ckp... "eh jap i nak berry dulu" hahaha...

sekian cite aku...

artfieda said...

xrienax,

hahahahhahaa....

kalo ko x tau berry bleh dimahapkan lg sbb ko dak luar jb..aku rasa nih bahasa dak-dak jb lah riena..mmg dak2 sini dh lama sbot berak pd berry..kwan aku yg tak tau nih mmg budak jb sejak dr azali...tuh yg kene bahan kaw-kaw kekeke