Wednesday, October 22, 2008

:: saat-saat terakhir aku di kantor ::

aku tengok kalender dr malam td. risau. macm-macm pk dalam pale...lagik 8 hari jek aku nak kawen.. alamak,dah nak jadik bini orang lah aku..

cam mimpi jek.. cubit skit peha kanan..memang sakit..

sah.. tak lama laghie aku nak kawen..


skang nih hari-hari aku balik malam sebab tak nak pendingkan kerja atas meja..so nnt bile aku setat cuti tader lah assistant aku sawan back up keje-keje aku.. dgn kata lainnye aku tamoh ler laghik membebankan dier waktu aku tgh syok cuti.

dah dekat sminggu aku rasa aku overtime sowang kt opis. kalo tahu dek mat salih kt opis aku buek naya jek aku..biler dorg tanye aku balik kul bape,aku just cakap kul 8. padahal kul 10 lebih baru aku kuar opis..bukan apa. mat salih2 nih risau kalo kita ot sowang2 kt opis..lg2 kita pmpuan...dah malam..sowang2 lg plak dlm perjalanan drive balik umah dah ler banyak si babi hutan..so aku trpaksa tipu hari-hari cakap aku balik kul 8 sebab tamoh dorg bising..naseb bek opis aku nih tak main puncard..kalo tak mmg kantoi bodoh.

smalam aku bengang dgn si katak. aku dah lah tatahan nak berry----->berak. punyelah bergegas aku masuk bilik air nak buang..tup-tup aku trpandang katak yg beso tgh dok usha aku baek punye kt pintu..aku nak troskan tp aku takot tetibe dier lompat masuk dalam spender aku..dhlah besooo..kulit dier ayooo menggerutu..takot mak!! aku apalagik..sarung smula suar tros blah dgn muka yg ketat..

nek atas aku bising sowang-sowang..bengang sebab tadapat melepaskan hajat...tup-tup aku nampak makcik cleaner yg baik ngan aku..yeah..aku mengambil kesempatan pada bulan yg baik nih.. aku mntak tolong kak ani halaukan katak tuh kt bilik air yg aku biasa guna..kak ani gelak jek biler aku suh.. biler line clear dier cakap katak tuh dah tadop,aku pon dgn bangganye p turun bawah smula...berehhh..legaaa poyot dennn...

aku memang bermasalah sangat2 kalo masok toilet..lg-lg kalo toilet kt R&R highway kalo kita jalan jauh tuh..biler masuk jek mata aku akan otomatik pandang siling atas..bukan sebab nak usha ada hantu ke hape...tp aku dok usha cicak... kalo aku dah nampak ada cicak yg lebih dr 3 ekor,aku akn tros kuar toilet tanpa berpkir panjang dan waras laghik..aku mmg geli tahap cipannn...

kalo korg cuba nak bagik aku hadiah present cicak atau patung cicak ke..bek korg lupakan niat suci korang tuh sebabnye aku mgkin akan pengsan masa tuh jugak tanpa toleh kiri dan kanan. Masa aku form 2 kalo x silap aku..kt dalam makmal sains masa tuh...dek kerana seekor anak cicak yg berbadan kecil,malah aku 10 kali besar dr anak cicak tuh,oleh sebab aku dah trnampak dier smakin mghampiri aku..aku pon telah menjerit sambil tangan aku menolak kawan aku kt sebelah yg tgh syok dengo cikgu mengajar..apalagik..kawan aku jatuh kedebuk masa tuh jugok...

opssss....jadi...tolong jgn cuba-cuba..kejadian lama tak mungkin berulang kembali haha..

* minggu nih minggu last aku kt opis..malam nih aku nak balik awal..malam jumaat..bukan sebab malam pertamaaa daaa..tp sebab org cakap darah aku nih tgh darah manis..darah org dah nak kawen..so tak elok balik lewat2...hihih...

4 comments:

MIK'YAL said...

bygkan cicak masuk dlm baju . itu penah terjadi kpd ku ..amat lah shilaaakerrrrr..sekian,geli itu telah kembali menghantui!

artfieda said...

mikyal,
ohh alhamdulilah tapenah lg masuk dalam baju ai..kalo masok..fuhhh konpem lari keliling kampung..hahaha
ohh..tidakkk!!! tros rasa nak pitam haha

al said...

banyak betul binatang kat ofis awak tu fiedah..
hehe..

nanti bos awak datang ke wedding nanti?
nak tengok dia secara personal..
chewah!

artfieda said...

al,
a'ah..kene trima hakikat. sebab bekerja di ramunia..hehhe

tak sure dorg dtg ke tak..tamoh paksa sebab dorg weekend semua masuk spore..x mcm kelakar plak mat salih weekend2 lepak ramunia..besh plak kan..hehe.. kalo ada,ada ler dorg..kalo tadop takleh wat apa ler..hehe :)