Monday, September 15, 2008

: : Heppy Beday bObOt : :

Suprise untuk dier!!!
beday dier 11-09 yg lalu iaitu erti kata lain dier dah berumur 27 tahun. dah beso. mmg beso pon. hehe. tgk keadaan dier dan tgk keadaan aku yg banyak giler masalah dtg bertimpa,aku jadik smangat nak suprise kan dier utk beday dier. aku nak dier heppy. itu jek. walopon aku tahu dalam hati dier, dier pk kan bapak dier dan majlis kami 24 jam.

malam menjelang kul 12 cam biasa aku wish dier. guna sms jek. esok nye 11-09 tuh aku dan jue ke sebana cove hotel deal ngan org2 situ. jumpe cheff hamdan skali,dier suggest utk buatkan aku cake choc fudge yg dier cakap top ranking kt situ. so aku stuju jek tanpa banyak mengeluh. then aku pilih menu brbuka puasa utk ptg tuh. kebetulan menu utk buka puasa petg tuh dah ditetapkan,so bedal ajek lah. Nasi minyak,daging masak ros, sup kepala ikan,bubur lambuk, air soya campur jeli, kuih muih dan buah2an. aku booking meja mengadap betul2 tasik. dan meja yg aku booking tuh aku x bagik dorg letak ada meja lain..jahat x aku..haha.. aku nak meja aku sorg jek kt tgh2 tuh. pekerja2 situ cakap x kisah. dorg leh watkan. aku ajak jue dan bf dier didin join kitorg skali. meriah skit.

so petang g jumpe doktor amik ubat lg utk bapak. dlm kul 6.40 kami gerak ke Sebana. sampai sana bleh plak si jue ngan didin nih berchenta dok deting kt situ. kantoi plak ngan dier. dier tanye aku kenapa jue ngan didin leh ada sini. aku bg tahu kebetulan...dorg pon nak gak merasa deting kt sini..hehe..ayat cover baek punye..dier pon leh selamba jek cakap ngan didin supaya makan skali ngan dier..hehe..aku dah gelak dlm hati.

biler sampai kt tmpat makan,aku carik meja aku..nampak lah kt tgh2 alam meja aku sorang..wah lomantik nye..view mmg chun giler..mengadap tasik dier yg besar giler cam laut tuh..dgn kapal2 sultan johor..santek sangt..biler didin ngan jue duk semeja ngan kitorg,tunang aku muka cam kelat sebab dier pelik. meja tuh ada 4 org nye makan.aku sengih2 jek buat2 cam tak tahu. so kami pon bebuka sama2 menyentap hidangan waktu tuh..sedap giler nasi dier. licin aku makan.haha. dalam kul 8 cam tuh cheff lalu tepi aku kenyit2 mata. bagik signal dah bleh bawak cake blom. aku pon angguk dgn penuh kekontrolan..haha..

Cheff dtg dr blakang tunang aku bawak cake sambil nyanyikan heppy beday walopon suara dier x sedap mana lah haha..pekerja2 situ pon sama nyanyi jugok..aku jek x nyanyi pasal x minat..hahah..muke tunang aku dah merah masa tuh..kesian dier..heheh... masa potong cake dier bebel2 tanye aku benda nih aku plan ke ngan cheff dan semua kt situ...aku cakap ntah..tak tahu..aku jawb tuh jek..bingit jek dier..heheh.. masa makan cake tuh fuhh tabik spring utk cheff Hamdan Sebana atas cake yg dier buat khas utk tunang aku..mmg tip top dan sedap gilerrr... aku rasa secret recepi pon kalah...mmg melt dan moist gilerrrrrr tramat sangat...

nih lah pertama kali dalam idup aku,aku suprisekan beday dier kt hotel,biasa nye kt umah jek atau kedai makan biasa. apapon aku doakan smuga dier panjang umur dan dimurahkan rezeki. tabahkan hati selalu dgn dugaan-dugaan yg sedng kami sama2 hadapi. smuga allah swt akan mempermudahkan lagik urusan kita.amin :)

15 comments:

pjoe said...

happynya!
:)

al said...

alalalala..
romantik..
kek pun sedap..
wish kat babat happy birthday..

bacteria said...

yum yum.. makin tua diye..

HoneyWiah said...

alamak lomentik lah cik piedah ni
buat2 suprise kat bobot dia..
apa2 pun wish kan ke babat selamat menyambut hari tua k & hope smua wishes dia akan termakbul tahun ni...=)

RienaxHarith said...

wah.. so sweetnyee.. kalu laki aku pun surprise gile.. hehe.. lagi2 laki aku yg jenis menyengih 24 jam je tu.. kalu aku wat surprise gitu.. bukan lagi die menyengih bukan 24jam lagi da.. seminggu menyengih.. hehehe...

Aku pun tak pernah wat surprise cenggitu kat laki aku.. nnt la lepas aku da branak sok.. aku nk wat surprise anniversary la camtu.. mesti beshkan.. hehe..

ckp kat babat hepi birthday!... semoga die panjang umur dan tabah dengan dugaan mendatang ni tau..

aku menunggu hari bahagia korang ni.. hehehe

Si Jambi Darat said...

wah..kem salam babat.ckp kat dia hepi besday!tnya kat dia gak bila nak balik jb menghadkokan diri..hhaha

Nazri Ahmad said...

selamat menyambut aidilfitri ..segala salah dn silap saya mohon maaf kot2 ada terlebih terkurang ajaranny.. :)

Nazri Ahmad said...

romantik jgk hg ni ..tabek spring!

artfieda said...

pjoe,
yer aku cuba heppykan dier :)

artfieda said...

al,
hehe...mmg sedappp tahap rabak :) TQ

artfieda said...

bacteria,
erkk...dier makin tua..??bukan ko ker lg tua dan makin tua..hehehe

artfieda said...

wiah,
tenkiu wiah..behh kan aku..??hehe

artfieda said...

xrienax,
mmg sronok riena biler org yg kita sayg heppy dgn apa yg kita buat..tak perlu balas cukup kalo dier appreciated dah memadai,kan..
lepas branak ko kene buat tau..brtambah lebar nnt senyum tiong..silap2 baby ko pon leh senyum masa tuh..kekehkeh..

hari bahagia KAMI semakin tiba..dtgggg laaaahhhhhh...aku menunggu koranggg :)

artfieda said...

si jambi darat,
yerp..yerp...dier trpaksa lupakan hadko sebab kt ramunia nih semua layan lagu-lagu M Daud Kilau.. :)

artfieda said...

nazri si duda lemau,
erk eleh masa nih lah yu baru nak tabik spring kt ai..yu tatahu ke ai mmg romantik..??tuh lah..dulu ai nak buat gak suprise cam nih kat yu..tp tak kesampaian sebab tiada jodoh..cepat sangat kita cerai masa tuh..tp baguih jugak..save duit ai masa tuh..hahahahah (mntak ampun pada mik'yal wife baru nazri)