Wednesday, June 3, 2009

: : No TObacco ?? : :


design baru kt kotak-kotak rokok bapaklah mengerikan

macam-macam penyakit, kronik-kronik plak tuh

aku yg tengok pon agak cuak. kunun-kunun for making people aware of the health risks of tobacco use and convincing them to quit lah

cheit

even that packages of tobacco show the dangers of the product's use, aku dengan heppy dan senyum kambeng mengatakan useless dan hampeh

sebabnye contoh terdekat laki aku, beli rokok, pastuh cakap "isk, takotnye sambil tgk pada kotak rokok tuh"

pastuh dier cuba mencarik marker pen utk menconteng kotak rokok itu supaya tak nampak lgsong image yg mengerikan tuh.

lastly, dier beli bekas rokok yg chantek..stiap kali beli rokok..rokok-rokok dier akan tersusun dgn indahnye dalam bekas ituw. kotak rokok??

dlm tong sampah gamaknye.

entry nih bkn utk fight or againts para perokok yer, harap maklum.
cuma kelakar melihat gelagat mereka, lebih2 lg suami sndiri heheh

6 comments:

bacteria said...

aku klu beli rokok siap pilih graphic yg x horor..

dalam sama jer..

tapi itu lah kakikat..

artfieda said...

zamie,
hahahaa,tahu x pe..mama aku citer budak2 prktikal kt opis dier pon sama..carik marker.pahtuh kaler kt kotak rokok tuh..kekekekeh

mimi momo kodomo lion said...

oleh kerana ko x jugak reti2 buat kotak biacar tu...aku type jek sni...muahahaha....bz la..pitih x dok lagi pong nok mari sana...kalau bleh bayar pakai bulu idung lame dok mari sane....

yathroxy said...

hhurmm..btol pn.pidah...laki kite pon begitu..tp dia takde ah conteng ngn marker kotak rokok tu...dekat depan cover rokok tu..dia tampal sticker itam..so tak nmpk ah benda2 mengerikan tu..bile kite cabut..dia buat yg baru lgi..
huurrmmm..sabor je ah..
;( last2 mls nak lyn lantaklah buat ah ape yg patut

artfieda said...

mimi,

hahahah..aku malah ahh nak buek kotak shoutbox tuh..nnt aku buek ah..kekekeh..aku lepak cherating 3 hari je ari tuh..hari sabtu sampai isnin jek...enjoyyy :)

artfieda said...

yath,

samo ajo lah laki2 kita nih...hehehe..layangggg kan ajoo