Wednesday, November 26, 2008

: : Bebelan tanpa berhenti : :

naik-naik opis smua opismate tanye pasai honeymoon. aiseh. apa nak jawab eh. sebab kami tak tahu nak described yg kami pegi tuh bleh diklasifikasikan sbg honeymoon atau pon idak.

mana taknye. pegi lastmenet giler2. isnin tuh lepas majlis kami hari sabtu selesai semua yg bergelar sedara-mara dah selamat pulang ke tempat asal. ahli kluarga aku yg jumlah seramai 3 orang tuh masing2 dah naik keje. tinggal lah aku dan hubby kt umah berdua. takkan asyik nak menunjukkan kehebatan di dalam bilik jek spanjang masa. hahaha. gelak lah korg.

so esok selasa pagi tuh kami dah buhsan tahap penghujung. utk honeymoon kami mmg tak nak decide apa2 lagi masa tuh sebab memikirkan kewangan dan banyak lagi benda lain yg penting perlu di settlekan. ntah hubby tiba2 cakap "jom ke cherating!"

oh, aku pon angguk laju. tetibe rasa nyaman. sebab suke pegi ke negara kuantan darul makmur itu. kami kemas-kemas beg,call mama,call mak,call abang,call adik,bg tahu yg kami dah nak begerak ke kuantan. oh,camera,kami tiada lagi camera sndiri. oh,shidah penyelamat yg sntiasa disamping aku. yes, pegi opis shidah tros amik camera dier, walopon cameranye tidak sehebat DSLR seperti duda lama aku nye camera,alah its okay. janji camera shidah leh muat masuk pic aku n hubby nnt.hahahaha.

kami gerak ke kuantan dr JB dalam pukul 5 petang. singgah ke skudai umah mertua amik barang. so dalam pukul 6 kami sudah maju tros. sampai ke kuantan dalam pukul 11mlm. argh kami tros malas nak ke cherating malam tuh. mungkin kami berdua sama2 penakot nak melalui jalan-jalan balok,batu itam tuh smua dah tgh-tgh malam cam nih. hehe.. so mlm tuh lepak kt Hotel City View,no choice, hotel lain smua fully booked.

esok pagi lepas bekpes di hotel,kami tros check out dalam kul 12 tros ke cherating. on the way ke cherating aku cakap ngan hubby, yg aku dah pegi cherating nih dah banyak kali lah, tak terkira banyaknye. cam buhsan jek. adeh. then,hubby cakap okay Ganu kita lahh.. aku pon stuju tros sebab tapenah pegi trgganu lagi. yg paling penting mesti dan harus singgah ke Kemaman. nak bedal sata ngan kepok dier yg masyuk giler tuh. cam tanak bangun jek rasa masa tuh. asyik bedal jek tanpa noktah.

lepas solat zuhur di masjid area-area kemaman kami tros gerak ke trgganu. kami sampai di kuala trgganu dalam pukul 5 kalo x silap aku lah. dah lupa plak. sronok sangat2 spanjang perjalanan. sebab cuaca nyaman, keadaan sekeliling indah-indah belaka. hubby asyik membebel jek masa guna camera shidah. dier asyik cakap kalo ada DSLR kan behh.. aku diam buat-buat tahik telinga penuh sebakul dalam telinga. haha

aku tgk laut kt area ganu nih mmg menakutkan. mana taknye ombak dier mak ai..giler tinggi. so aku rasa sangat tak sesuai kalo kami nak berlari-lari anak kt area pantai.hujan tak benti2 spanjang kami di ganu. kami beli telur penyu. mahalnye. yg pesan ramai plak masa tuh. nak tak nak kene beli jugak. takkan nak bg tahu depa penyu tak jadik bertelur. kat pasar payang skit punye banyak ada jual. tapi nak mntak kurang sehengget pon tak dapek. cis. giler nye kedekut. beratus gak duit abih masa tuh dok beli sourveniour banyak2. kami lepak di ganu sampai hari jumaat. malam mmg tiada aktiviti di sana. sepanjang masa hujan. malam cuma aktiviti mencari air mangga gelas besar, mencari bundle dan bersenam di dalam bilik. ehem.ehem. hahaha

jumaat tghari kami tros pulang ke JB. percutian lastmenet yg tidak memenatkan sebab cuaca sangatlah nyaman. lgpon sabtu tuh ada kenduri doa slamat dan tahlil di rumah hubby. selasa plak aku dah naik keje. so nak tak nak.kene gak balik JB jumaat tuh. pic-pic blom ada lagik still dalam camera. sebab cable nye kt shidah. aku x smpat nak g jumpe shidah. so yg dpt aku letak dalam nih cuma camera by henpon hubby jek. masa nih pic aku blom bertudung lg kt resort di kuala trgganu :)

9 comments:

eija said...

ni ko sewa sebelah umah tumpang yang berhantu kita ddk dulu tu ker?

hehehhheee

artfieda said...

eija,
erkk kat mana tuh dik?? cherating ke..??nih bukan cherating lahh..nih kat kuala terengganu :) santek tau :)

HoneyWiah said...

apa nama resort ni, nampak bersih lah

cantik pun cantik... bleh g ni

rate brapa pidah...=)

eija said...

oooo...ye ker..salah tempat daaa.ingat cherating..
cantik aaaa

Anonymous said...

hhurrmmmm...sempat gak ko bercuti bersama lepas kawen eh...
kite tak sempat..:((

yg penting best ah ko.dpt sponsor g honeymoon..bos sponsor

jeles2...hiihihihhi
:D

y. a. t. h@j.a.i

Nazri Ahmad said...

erk nama aku pn ada dlm ni..patut pn asik tersedak ja..hehe
dslr xpnting la, yg penting mata hati..kalau pakai kamera mahal2, tp gmbr hancur buat apa..bkn apa, nk ubah persepsi hg, xsemestiny nk gmbr best kn pakai dslr..go go power rangers!

artfieda said...

wiah,

aku x ingt sangat lah nama resort nih..maklumlah 1st time sampai ganu. kalo x silap aku 1st day kt ganu yg dalam pic nih nama resort tuh Quarter River Side kot,lebeh kuwang ah cam nih bunyinye..hahah..

rate dalam RM145..rege pekak skek ah resort2 kt ganu. kalo nak carik yg cantek2 mmg rege cam tuh. kalo yg murah2 aku tak sure plak.

artfieda said...

anon-yath bibir,

alah yath, relax lah, x semestinya lepas kawen jek kita wajib g honeymoon. smuanya bergantung pada bajet dan rezeki masing2. aku pon tak rasa honeymoon nih satu bnda yg wajib utk kita2 yg baru berkawin..aku g ganu nih pon pasal dah buhsan kt umah tatahu nak buat apa..kebetulan cuti lama...

ko p jek biler2 nnt if ada rezeki. yg boss aku sponsored tuh pon maybe tahun depan baru kami pegi..nak kumpul duit skek baru syok :)

artfieda said...

duda dah power skang,

alah..jgn lah tolak 100% ayat penyata aku tuh, kekdg aku sndiri mmg rasa dslr jek yg mampu buat pic jadik santek giler,berbaloi lah dgn apa yg kita bayar tuh dgn apa yg kita dapat. kalo bengong jugak tak reti amik pic,tak dapek ah nolong, maybe kene blajar ngan sifoo nazriahmad dulu,baru cara. hehe

aku tgh usha D90, tp x sure lah,brgantung pd bajet :(