Monday, November 24, 2008

: : giler pon tak rasa cam nih : :

2 minggu aku cuti kawen. malas giler rasa nak naik keje. memang malas sangat2. tapi idup kene troskan...cuti-cuti jugak tapi kepala pk keje2 kt opis.

naik-naik opis,cam x caya tgk atas meja clean n clear. drawing2 smua tader.erkkk..bior betik..aku bukak laci..tgk bawah meja..semua celah aku check..mmg sah tadop.. cam x caya assistant aku leh buat smua keje2 aku...rupanye dier cakap sepanjang aku tadop drawing x banyak sangat dr spore dan perth. so utk mghilangkan rasa buhsan dier..dier buatkan smua keje2 aku..hihihih... asyiiikkkkk :)

10 jari utk anda laila. so biler naik2 keje tgk meja dah licin,aku cuma check smula keje2 yg laila buat.takot2 ada salah ke hape,sambil check sambil bukak fesbuk,frenster,mespes.

naik-naik keje jugak merupakan penampilan baru aku apabila dah bergelar isteri. ermm,sebenarnye dah lama si dia nak sangat2 aku pakai tudung dr dulu-dulu waktu kami berkawn,tapi aku blom bersedia dan tak terbuka lagik. aku pon tak nak lah masa tuh pakai tudung sebab dier,kalo bleh aku nak pakai tudung biar dr hati aku sndiri. at least biar kita benar2 ikhlas yg betul2 dr hati kita. tanpa paksaan dr sesape. ngerti ?

so,masa naik keje tuh aku drive dr skudai JB pukul 6 pagi ke ramunia sorang2. si dia dah tak keje lagik kt ramunia. dapat offer lagik bagus kt PTP Gelang Patah. alhamdulilah rezeki kawen :)

pagi masa aku nak siap2 tuh, banyak kali dier tanya aku,aku dah betul2 ke nak pakai tudung... aku angguk sambil senyum. aku tgk dier senyum lebar.

ohh no...im gonna be alone for this week kt ramunia...tak tahu lah cemana rasa berjauhan ngan dier..sangat buhsan... naik keje nih aku decided tak nak ada kawan rapat kt sini. serik dan serik. memang pemikiran budak2 kampung kt sini mcm sual kot.ntahlah susah aku nak cakap. yg lelakinye perangai okay,yg perempuan mcm tut. giler aku serik.depan cakap lain blakang cakap lain.so life aku lepas keje pukul 5 aku tros balik umah dan surf intenet dalam bilik sorang2. prtama kali dalam idup aku rasa buhsan sebab tader kawan. tp dlm situasi skang aku yg pilih dan aku rasa ianye berbaloi. aku heppy but at the same time aku rindu dgn kawan2 time blajar dulu kt kuantan. shit. sedih sangatlah.

this week biler lepas balik keje aku duk umah. aku x makan malam sebab buhsan sesorang. duk dalam bilik layan intenet. biler time nak tido bleh plak aku nak nangis. tetibe rasa sedih sebab berjauhan ngan dia. memang lain rasa bile dah kawin nih..kalo dulu time tunang ngan kawan, biler dier jauh aku lex-lex aje...tak kisah sangat. tp bila dah kawin nih,ermmm..susah nak cakap lah.sedih plak aku rasa. asyik teringat jek kt dia. oh,tabahkan hati ku..hehe

Nota- benonye aku tak reti pakai masa nak pakai tudung. apatahlagi yg berfesyen. memang aku tolak tepi fesyen2 tudung tuh buat masa nih. yg penting aku dah jalankan tanggungjawab aku.mudah2an mnjadi isteri yg solehah,amin. skang dosa-dosa aku di bahu suami aku,tak sanggup rasa nak bebankan dia :)

23 comments:

eija said...

ok la ko pakai tudung cantik sangat

MIK'YAL said...

alhamdullilah..smoga menjadi isteri yg baik!!

Durra Syenzuka said...

ok arr tuh fieda.. ko pakai da ok arr tuh.. tudung yg ko pakai tuh pon yg ala2 susah nk bentok.. ko da lulus part betok tuh..da ok arr.. next step.. beli yg ader part keras kart depan.. argh, yg tuh msti ko suka.. senang dan trendy!! nways, cantek ko pakai tudung...

al said...

alhamdulillah..
pakai mcm ni lagi elok..
dari pakai tersimpul n belit sana sini, pening kite tengok..
=)

eija said...

huhuhu
memang sunyi duk jauh dari suami...
waaaa...waaa...aku dapat rasakan...
tapi aku dh setahun berjauhan...

Nazri Ahmad said...

alhamdulillah semoga mnjadi isteri yg solehah..syok aku tgk imej baru hg ni, makin cumellll!!!
menyesai aku ceraikn hg dulu..wawawakakaka..
xyahla pakai tudung2 yg fancy2 sgt, serabut jaaaa...

HoneyWiah said...

Alhamdulilah...

Memang rasa sunyi kan bila suami x de dekat kita.Aku pun slalu rasa mcm tu bila antat outstation, lagi2 lah kitorg x der anak, at least macam adik ada gak kawan buat peneman dia..rindu tu mmg x bleh nak describe kan..hanya tuhan yg tahu..hehehe..jangan sedih2 nah...weekend kn ada....sabar..hehehe

artfieda said...

adik eija,
phuh ko dah setahun ker brjauhan ngan ghie?aiseh,ermmm aku baru 2 weeks tapi dah rasa mcm lama giler x ingat lah..ermm maybe aku x biasa lg kot..ntahlah..ohhh...rindduuu..rinduuu serinduuu..rinduunyaaa (nyanyi lagu along spoon) hahahaha takleh blah

artfieda said...

mik'yal,

amin. sama2 lah kita yek :)

artfieda said...

durra,
thanks :) mencabar jugok masa aku nak pakai mula2..kejap2 dok pegang cermin..rimas mak tau..menci sebab aku tasuka asyik nak belek2 pegang cermin..mcm nak melawa plak aku rasa. insyaAllah lepas2 nih dah bleh sopping2 tudung plak..kalo dulu tapenah sentuh lgsong..heheh :)

artfieda said...

al,

kekekekek..sumpah ai tak reti nak pakai yg lilit2 tuh..ada gak adik ai tolong pakaikan..tp ai bukak tros..blom ada perasaan minat lagik nak pakai ala-ala dubai tuh..pakai cam nih ai rasa simple dan tak rimas :)

artfieda said...

duda lama dah nak jadik bapak,

yup,hang doa-doakan lah aku smuga aku jadik isteri yg solehah. tuh lah sampai hati hang ceraikan aku dulu sebab aku tak lawo..skang tgk..nak nyesal pon tiada berguna laghik..tiada jodoh antara kita..hahahah...mamposs mikyal sepak aku pas nih.. iyolah, aku mmg dak suke pakai yg fancy2...yg light2 jekk dah ok apaaaaa :)

artfieda said...

wiah,

warghh... :( aku tak biasa lg lah wiah..rasa lain weh.. mandi tak basah..tido tak lena..tapi makan tetap makan..hahaahha... ta'per..aku akan berusaha utk tabah..chaiyok fidah!!

yup,mmg weekend aku balik JB aku balas dendam..tak kuar2 bilik tros tau..hahahahahahampehh takk..kekek

eija said...

2 la..pejam celik-pejam celik setahun dah aku...kena tunggu lagi 2 tahun baru leh ddk sama semula...
semoga impian jadi kenyataan...

mimi momo kodomo lion said...

tahniah....tp blusher tu...x yah pakai pon mcm da ok kowt...muahhhahaa

artfieda said...

adik,
aisahh..smuga kita sama2 tabah kan..adat lah..dah nama carik rezeki..kalo kita tak memahami susah jugok kan :)

artfieda said...

mimi vouge,
alamak,bakal pereka fesyen dah sound lah..hahaha...ehh itu bukan blusher lah..itu mmg original..kakakak... aishh ko nih mimi..baru 1st time mak pakai blusher g opis tau..okay,jap lg mak buang eh...hehehe :)

Anonymous said...

hye kawan ku..
yg berkahwin bln yg sme..ko comey bangat pakai tudung..sweettt....bagus terkukak pintu ati....insyaalah nnti kite plk..:)

nway bkn ko sorg je dudk sorg pas kwen tau..:( kite pon sme...bru je kwen seminggu dah kena pisah...
n mmg lain ble dah kwen berjauhan wlpon sebelom kwen ktorg mmg biasa berjauhan....

papepon keep in up...
luv u..muaahhhhhhhh

Y.a.t.h

Durra Syenzuka said...

fieda...
Boleh kita dok shopping tudung.. mmg pon, kadang2 ko akan rasa mcm rambot da terkuar.. bila ko sebok usik2.. last2... semua rmbot da nmpak.. lepastuh, tudung da senget..
fieda, tudung ko tuh mmg licin.. sbbtuh ko asik betolkan aja.. try carik fabrik yg ok arr.. tudung yg keras depan tuh besh sgt.. senang jerk.. sarung aja.. hahhaha..trus nampak cantek...

Anonymous said...

ala tiutttnyerrrr + taik lalat mhl tuuu... Alhmdulillah..hehehe cantik!

artfieda said...

anon-yath bibir,

hehe..tuh lah kan..kita kawen selang bape minggu jek..trimaseh :)
alhamdulilah yath..dah sampai seru,mudah2an ko pon sama nnt. :)

artfieda said...

yatt puyel,

hahaha..tenkiu nok.

mmg mahal lah tahik lalat tuh..baru tau ke..??hahahha

artfieda said...

durra,

hehe..will do and try nnt. buat masa nih aku selesa cam nih..yg depan keras tuh tudung cam dubai tuh kan..ermmm...akan di pk kan..hehe...tuh lah tudung aku nih licin lah plakk..maklumlah tak reti beli tudung lagik..hehehe :)