Tuesday, September 29, 2009

: : jalan-jalan di hari ghaye : :

tahun nih 1st time beraya sbg isteri ok. lain tak? ermm, lain lah weh sbb 1st time aku beraya hari raya pertama kt umah mertua, tahun depan umah aku plak. gilir-gilir, give n take lah kan, baru tak perang dunia ke 3. baik belah aku dan belah laki aku, dua2 takde kampung lg. dua2 atok dan nenek dah tader. for sure lah x bape meriah sbb tader kmpung.

raya ke 3, kami bergerak ke melaka, saja lepak umah makcik aku kt peringgit. dah tido sehari, tros ke port dickson plak kmpung yg aku slalu mandi sungai waktu kecik-kecik dulu lah. dah tader sapa dah kt kmpung nih, tinggal mak ngah aku jek yg sanggup duduk sorg2 kt umah lama nih. laki aku mmg eksaited nak tido kwsn kmpung, so aku bawak tido sehari. puas? seryes aman dan tenang. mana nak dpt rasa cam nih kt bandar kan?

esoknye gerak plak ke nilai brsama Sang Jahat, AD our KCDN members, lepak umah ad kejap kt nilai, pastuh tros gerak ke umah Dilla dan Muiz, sanggup kami x makan tghari sbb ad cakap Dilla masak nasi ayam, tapi harapan tinggal harapan, Dilla cuma masak mee goreng mamak. nasib baik sedap dilla. destinasi seterusnya apalagik IKEA. Ad dah pening pale biler aku, anis dan Dilla x sabar2 nak sampai ke IKEA, mcm2 alasan ad bg utk tidak ke IKEA, risau anis sopping sakan. Dilla ngan anis cakap nak window sopping jek, hampes, lg byk dorg sopping dr aku yg beria nak beli brg. haha

aku beria nak beli pon sbb nak bg present utk kakak ipo aku,akak laki aku nih baru pindah umah, so kami tadop apa2 nak bg laie, tuh yg belikan brg2 dalam umah utk dier sbg present lah konon-konon kan. hehe

balik ikea dalam kul 9mlm tros ke umah amirobot our KCDN members gak kt Selayang,batu caves, lepak punye lepak aku, anis ngan Dilla dah naik lebam, mana taknye tunggu si Moot our KCDN members gak yg beria nak dtg dr Seremban, tepu ah tuh duk umah, hehehe, mmg lemau tunggu moot, dah tgh malam aku ingt berakhir, nak pegi plak beraya umah kittycute jugak our KCDN members, kt Rawang, nasib baik jalan ke Rawang dah santik, kira cepat lah jugak sampai. dekat kul 2pg aku rasa baru blah dr umah kittycute.

masa nih lah gelabah nak carik hotel..hamik ko..dekat kul 4 pg aku rasa baru jumpe haha. nasib baek leh guna air line rate si dilla, so dapat murah dr RM170 dapat RM140, smpai hotel mmg pengsan, dekat kul 2 baru nak bangun.. hahaha

siangnye, singgah ampang point jap beli parfume, beli present utk anak yath bibir tros lincah ke batu caves umah yath bibir, lega dapat jumpe dier, last jumpe masa aku kawen kalo x silap, borak2 smua, aryn pon dtg skali menyebok nak jumpe aku, then ptg tros tunggu Ad kt area Serdang bergerak ke umah Moot di Seremban, mmg chun gilos kawasan umah moot, siap ada roundabout tepi umah..hahha..kawasan baru kan, mmg ler chun.

balik JB berhempas pulas kemas2 umah. apapon, Samat hari raya buat smua kawan2 blogger dan kawan2 tidak ada blog yg slalu singgah di sini, mntak mahap segala kekasaran dan ketidaksopanan ayat2 aku spanjang berblogger di sini.

rock raya rock!!! :)


31 comments:

mamak said...

dgr tu..mee goreng mamak
mamak..mamak

MIK'YAL said...

hamoih besh nya p soping kt ikea...segak kelihatan living hall tu :-)

yathroxy said...

sahabatku
tq so much coz dtg beraya umh gue..
sowi ah x dpt kasi mkn sedap just mkn mangga je..hhehehe..
gue bru smpai kl time tuh..bru blik dr umh mak mertua..

al said...

fiedah, bile leh raya umah baru awk?
hehe

artfieda said...

mamak - ingt best ke nama hang tuh?

tasha - skali skala s0pping :)

yath bibir - kecewa aku ngan babat sbb x pat makan kedarah kt umah ko spt zaman dahulukala, ko tau x kami x mkn lg dr pagi,skali dtg umah ko,cuma hidangan buah mangga dicicah brsama sambal..nasib bek mangga tuh sedap dan sambal kicap tuh power..HAHAHAH

al - jgn le sbot umah baru, malu ai..hahah..umah sewa jek..dtg ler ngan zamie, sntiasa trbuka utk korg,cuma sempit lah yek,umah flat jek :)

al said...

buat potluck kat umah awk la weekend ni?
suggestion, to be confirm

artfieda said...

al - nnt yek,will diskusi sama om babat,sbb weekend asyik bz jek ngan dier meronda open haus.weekend nih tahlil arwah ayah dier.apapon nnt i inform u n zete smua ok

al said...

eh, x perlu susah2..
bukan dlm masa terdekat..
awk setuju ke?

artfieda said...

al, hehehe...opkos setuju!!!

Anonymous said...

buy diazepam que es mas fuerte diazepam o lexatin - diazepam 10 mg pregnancy

Anonymous said...

buy lorazepam online ativan and alcohol liver - can overdose ativan lethal

Anonymous said...

ambien cr 10 mg ambien weed - generic ambien problems

Anonymous said...

xanax online xanax 2 mg with alcohol - generic xanax pill identifier

Anonymous said...

zolpidem 10 mg zolpidem tartrate generic images - picture of 5 mg zolpidem

Anonymous said...

ativan online lorazepam dorom 20cpr 1mg - can dog overdose ativan

Anonymous said...

xanax no prescription taking xanax and alcohol together - xanax pills used

Anonymous said...

where to buy xanax online no prescription xanax withdrawal one - 2mg klonopin xanax

Anonymous said...

order ativan online ativan 2mg tablet - ativan iv push side effects

Anonymous said...

valium pills valium dosage 5mg - valium snort

Anonymous said...

buy generic valium online no prescription buy valium online with overnight delivery - buy valium 10mg online

Anonymous said...

diazepam online where can i buy valium in the uk - legal buy valium online

Anonymous said...

buy soma 350mg soma carisoprodol drug interactions - carisoprodol 350mg

Anonymous said...

buy valium uk buy valium online overnight delivery - buy valium uk no prescription

Anonymous said...

Blogger: : : art itu design, design itu art : : - Post a Comment cheap ativan - buy lorazepam no prescription http://www.ativanonlineoffer.com/#buy-lorazepam-no-prescription

Anonymous said...

Integrative Medicine Scho acomplia price - acomplia weight loss http://www.buydiscountedisotretinoin.net/#acomplia-weight-loss

Anonymous said...

Value Of Medicines Washington acomplia for sale - acomplia without prescription http://www.buydiscountedisotretinoin.net/#acomplia-without-prescription

Anonymous said...

Integrative Medicine Arlington Va meridia diet pills - buy sibutramine http://www.meridiaonlineorder.net/#buy-sibutramine , [url=http://www.meridiaonlineorder.net/#sibutramine-price ]sibutramine price [/url]

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs dosage usa - tramadol ultram er

Anonymous said...

ooo!!! Cheap Topamax - topamax price http://www.cheaptopamaxorder.net/#buy-topiramate, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#buy-topiramate]Cheap Topamax[/url]

Anonymous said...

4, order strattera - order atomoxetine online http://www.stratterabenefits.net/#generic-strattera, buy strattera

Anonymous said...

5, [url=http://www.nexiumpricewatch.net/] Buy Nexium [/url] - Nexium Price - generic nexium http://www.nexiumpricewatch.net/ .