Monday, December 8, 2008

: : tangan mula bermain senduk : :

sronok biler sabtu minggu kedua dan keempat datang. mcm makcik menang motor plak rasa gembira di hati.
cuma waktu cuti nih lah aku ambil peluang utk luangkan masa bersama hubby. mmg betul2 rindu ngan dier. biler bangun pagi sabtu tuh rasa cam malas giler nak bangun. macam nak baring ngan hubby sampai petng..tapi tanggungjawab perlu diteruskan. kalo tak, aku akan digelar pmpuan pemalas, bontot berat, keje nak membuta jek, hai dah gatal sgt nak berlaki biler dah berlaki pemalas plak.

huh!~

utk tidak di gelar gelaran2 manja seperti yg tersenarai itu,aku memulakan langkah bangun seawal pagi utk membuat sarapan. tiada yg lebih istimewa dr membuat cucur udang utk suami terchenta, che wah.. hahah
dier duk syok tido dalam bilik,aku pon duk syok menggoreng cucur udang. sambil goreng sambil ngap.

memang asyik bukan?!~ haha

lepas hubby bekpes,dier tros ke pelangi utk medical check up smua. kelakar biler hubby cakap nih lah kali pertama dier buat medical checkup. dier tapenah amik darah. dier tapenah x-ray smua. dier dok risau kalo ada mcm2 penyakit.

aku mencebik. dalam hati berkata,sapa suh berasap jek cam naga.

lepas kemas umah mertua, aku memulakan langkah lagi sekali utk masak tghri. nasib bek ada lauk dalam peti ais. aku basuh dan rebus daging tetel selama 3 jam. oh,daging tetel sangat bukan feveret aku,sebab aku agak geli geleman dgn daging nye yg sungguh lembik2 itu. oleh kerana daging tetel merupakan feveret hubby, aku berkorban jua masak even tak suka.

aku rendam 3 jam sebab aku nak daging dier btul2 lembut. dan tidak menyusahkan sapa2 utk mengunyahnye terutama skali golongan veteran iaitu mak mertua. hehe

hubby msg suh siap2 nak makan kat restoran pak ali,tmn U. alamak, mcm aku tak reti masak plak, ahaiiii....aku reply cakap tgh rebus daging tetel. nak masak daging tetel letak telur rebus masak kurma. tros dier tajadik ajak makan luar.

settle masak smua,kami makan bersama2. hubby duk cakap sedap berulang kali,alamak dier nih tak sedar ke yg idung ngan buntut aku dah kembang kuncup.

hahaha

aku pon tak tau lah sedap ke tak. masa aku jamah mcm sedap. ntahlah. kot2 hubby saja nak jaga hati aku ke..hehe.. tapi mmg satu kepuasan sangat2 bile dapat masakkan sesuatu utk hubby,dan makan bersama2. tak kira lah sedap ke tak,janji sejauh mana jarak kami,aku tetap carik masa utk jalankan t.jawab aku sbg isteri. smuga benda nih berterusan sampai biler2.. bukan semangat yer-yer kelapa baru-baru kawen je...

cheit poraah.. jgn beria yer pidahh oiii...

~rinddunye saya pada awak,sminggu skali baru dapat jumpe,baru dapat ehem ehem kan hahaha, eh all the best yer utk awak yg baru stat keje baru kt MMHE Sdn Bhd hari nih, smuga murah rezeki awak dan saya,amin ~

nih lah daging tetel telur rebus masak kurma


10 comments:

al said...

dah lame x mkn kat pak ali, sangat murah, saya suka murah2 ni.. hahahaha

selamat menjalani kehidupan sebagai isteri..

pjoe said...

tk nk komen entri
tapi lagu kt blog kau ni
demmmmm

dah lama aku tk dgr
keepsake!

mimi momo kodomo lion said...

daging tetel tu ape?

bacteria said...

huhu, pidah.. bila nak dpt baby plak? :D

Mohamad Nazmi Zaidi said...

wehh ko tipuu..ko kate ko xkan kawen slagi aku tak kawen dulu..ko tipuu uwuwu

artfieda said...

al,

heheh...i blajar mkn kt situ pon dr babat...mmg behh...seryesss sedappp dan murah kann..heheh :)

artfieda said...

pjoe,

hehe...keepsake mmg sampai mati x boring layan...

artfieda said...

mimie,

adeh...daging tetel tuh tuh mcm daging..ada lemak2 skit kt daging tuh..lebey kuwang ah cam tuh..ntohlah..aku tak suko..babat yg suko..aku layannnnnnnnnn kan aje..hehe :)

artfieda said...

bacteria zamie,

insyaAllah...sedang bertarung dan berusaha, chaiyok!! hahahah

artfieda said...

jack,

adeh...bukan tanak tunggu ko..masalahnye ko lmbat sangat dudee!! hehehe