Thursday, December 11, 2008

: : telinga aku masuk gajah,apa ko rasa : :

smalam aku MC hammer. shit. aku bangun seawal pukul 5 sebab aku tido pasir gudang,nak ke ramunia memakan masa dekat 2 jam. bangun-bangun jek telinga aku bisa x ingat. sakit bukan kepalang.

dier punye sakit sampai tgkap kt kepala aku. capai hp tros text kt melinda n laila bilang aku x dtg keje sbb nak g klinik.

lepas hubby g keje, aku ajak mama teman ke klinik penawar. ikutkan aku mmg tak suka nak g klinik2 nih. cam leceh jek kan. tapi sebab aku tak tahan sangat2. dier punye denyut tuh bleh buat aku nak penampar sapa2 yg tegur aku masa tuh kecuali mama aku lahh.. hehe

masa tgh drive ke klinik mcm2 dalam pale aku...

"aish,aku nak pekak sebelah ke"

"lipas masuk dalam telinga aku ke"

sampai klinik,lepak jap lepas daftar. biler nama panggil aku cepat2 masuk. doktor muda lah plak. cantik. dier check sambil masukkan sesuatu dalam telinga aku. mcm bentuk pensel tapi ada lampu suluh aku rasa. kalo tak celah mana dier nak nampak kan. suluh punye suluh dier cakap ada sumthing yg blocking kt telinga aku sampai dier tak nampak gegendang telinga aku. siot ah!

doktor cakap maybe binatang masuk atau tahik telinga mengeras.

adeh, aku merungut jek. tahik telinga keras dier cakap? cheit, mcm aku tapenah korek telinga plak kan. padahal dier tak tahu ke aku adalah manusia yg tak reti duduk diam kalo tak jumpe pengorek telinga.

lepas amik ubat smua aku anto mama g opis dier then aku msg hubby ajak dier kuar lunch. masa tunggu hubby kt depan mmhe tuh, aku makan ler ubat biji dulu. konon2 nak bagik tahan sakit. nak letak ubat titik yg doktor suh titik dalam telinga amat tak sesuai plak nak buat dalam kete..nnt kt umah baru buat argh. hubby gelak jek biler aku citer doktor cakap tahik telinga keras.

dier cakap "awak tapenah korek telinga ke"

alamak, dier nih ngan doktor betul2 menguji kesabaran aku lahhh..

lepas anto hubby ke tmpat keje dier,aku tros ke pasar. ntah apa punye degil bulih lagik nak memasak. padahal terngiang2 kt pale yg mama cakap lepas anto dier tros balik umah makan ubat tido,nnt mama masak. aish..

mmg degil kan anak kedua nih. haha

petang kul 5 hubby balik dgn along ngan adik aku. aku bg tahu dorg yg aku rasa tak dengar sebelah telinga aku nih. aku rasa mcm kt dalam gua biler dorg cakap ngan aku.

tapi yg mmbuatkan aku tertekan bila along cakap "best lah lepas nih ko dah leh parking kt tmpat org cacat kalo p Tesco dgn Jusco"

hubby pon dua kali lima. tader langsung rasa simpati kt aku. siap tambah ayat along aku " lepas nih dah bleh panggil awak OKU kan"

adik aku plak nasi tambah " aku simpati dgn nasib ko yg pekak sebelah telinga"

warghh,sadisnya aku rasa. sah lah dorg nih tader blajar ADAB masa kt skolah agama dulu. men cakap jek tanpa memikirkan perasaan aku. haha. huh~

pagi nih aku nekad jek pegi keje. mama asyik cakap risau sebab aku drive dgn keadaan telinga dan kepala yg bisa giler. aku buat2 kewl jek pagi td kunun2 mcm kuat lah. haha

hubby plak masa anto kt kete beria2 suh aku MC lagik. aish, dier nih suka buat aku bertanduk lagik. haha.

wargh, masa type nih pon telinga aku denyut2 lagik. kepala lagik lah tak hingat bisa. apapon aku nak makan karipap dulu. sakit2 jugak. makan2 jugak. haha.

4 comments:

Nazri Ahmad said...

hehehehe..sah mmg tu sbb taik telinga keras..aku pn pnh jd cmtu dlu, bkn sbb xpnh korek..tp sbb time korek tu cotton bud tu menekan taik telinga masuk ke dalam n lama2 mengeras dlm tu..sbb tu xelok selalu sgt korek telinga..sekian penerangan dr DOKTOR MAMAK

mimi momo kodomo lion said...

bukan gajah...dinasour la....muehehehehehe

eija said...

huhuh...aku rasa dinasout tu berduri la...
tapi kalau kata taik telinga mengeras tu aku tak caya la..
setahu aku mko memang suka korek telinga...siap sampai terpejam mata..kira steam laa...

artfieda said...

eija, mamak, mimie,

SALAH tanggapan korang :( bukan taik telinga keras okay....jalan critanye sangat sadis an sedih :(