Wednesday, November 25, 2009

: : hulu kampung bendul : :

dulu, kalo time kapel-kapel tgh merenyam, org mesti dok tanye,
" nih bila nak ikat tunang nih,dah ke hulu ke hilir dah nih"

bila dah tunang plak, org still akan brtanye,

" nak ikat bape lama lagik tunang nih?jgn tunang lama-lama,org tua cakap tak elok"

bile dah kawen,dah selamat kawen , mereka masih lg bertanya,
"bile nak ada baby nih, rancang ke? dah ada baby blom? anak dah bape?" tuh lah laki ko tak power agaknye"

bile dah dapat baby prtama, masih tak bosan brtanya,
"bile nak masuk no dua nih?jgn jarak jauh sangat,nnt dah tua anak tak ramai"

OMG,kadang-kadang aku rasa *&^%&%$&*

apa korg agak perasaan aku? aku rasa fakap giler kalo org-org mlayu skang masih dlm typical cam nih,kenapalah tak bleh langsung korg keluar dr kelompok-kelompok org mcm nih.

kepohtalis?

sesuai tak ayat nih aku bg utk mereka? ntahlah. cuma jauh di sudut hati aku, kadang-kadang aku rasa down dan kadang-kadang aku rasa apa dorg ni jenis cakap mcm suatu hari nnt dorg takkan lalui bnda2 mcm nih.apa dorg nih trlalu sempurna ke dr zahir dan batin??

aku rasa mcm nak mendoakan jek mulot2 org yg slalu sangat cakap benda2 bodo pd org yg dah lama kawen tp tader rezeki anak lagik so org yg cakap tuh assume yg dier cakap tu just joked,gelak-gelak syaiton,sumtime aku rasa sure lelaki akan terasa dgn ayat2 cam nih,opkos akan jatuh skit maruah dorg as a man,right.

x pe lah,aku cuma prcaya pada takdir Allah swt, siapalah aku nak melawan takdirNYA,mgkin aku heppy dgn apa yg ada pd diri aku skang,heppy dgn kerjaya aku,heppy dgn kejayaan aku,tapi aku kekurangan sesuatu yg Allah swt akan bg mngkin esok.atau lusa,di mana aku anggap masih tiada lg rezeki utk aku.Ada hikmat di sebalik setiap kejadian.

0 comments: