Wednesday, May 14, 2008

: : Heppy Belated Mothers day Mama : :

pagi-pagi isnin masuk opis aku tros terpk cemana nak bg cake kt mama. mmg dah jadik rutin kami,mesti nak bagik mama cake,baik beday dier ataupon mothers day. along dan adik aku tgk bz giler,masing2. ermm x pe lahh,aku tros call secret receipi kt cawangan permas jaya, kebetulan yg angkat phone aku tuh budak pompuan yg anto cake kt umah aku masa aku tunang dulu, x sangka plak dier ingat aku lagik. :)

then,tros order chocolate-indulgence kt budak tuh,dan suh dier anta pukul 8 malam,malam mama mesti dah ada umah..ermm sronoknyee... tapi dalam kul 3 ptg aku dpt msg dr mama,msg yg touching ahh jugok, dier cam sedey sbb x de sape wish dier..hehe..aku reply smula cakap alah mama,hari-hari angah sayangkan mama,x semestinya mothers day jek baru nak wishh.. egonyee akuu..!!! haha

petang tunang aku suh Bella teman aku tido malamnye sbb housemate aku x de,dalam kul 6 ptg aku baru lik keje, on the way balik umah aku rasa aku nak masak utk bella,madnuh dan tung aku,sbb dorg dtg dalam kul 9 malam anto Bella,dan bella pulak dtg ke umah aku dr opis dier.dier banyak keje,so aku x sampai ati..mesti dier penat dan lapar. so aku tros lincah beli barang2 masak dan sampai umah dalam kul 6.40 aku tros masak... so menu lastmenet aku cumalah Ayam masak merah, Sotong goreng tepung, dan sayur buncis campur. mama aku call pukul 8 suku cakap cake dah sampai..aku tros wish dan kami borak2 kejap...pukul 8.50 aku sudah siap hidang di atas meja,cuma menanti dorg sampai jek,masa tgh baring sorang2 tunggu dorg,aku tros terpk..fuhhh gilerr penat kalo dah kawin nnt pas balik kijo tros masak..adehh cemana lah mak-mak kita bulih sukses yer jaga makan pakai kita semua..hehe..tabik spring utk ibu-ibu di luar sana

dorg sampai dalam kul 9 suku,dan tepat jangkaan aku,dorg mmg tgh lapau tahap cipan, jgn x cayek tunang aku makan 3 pinggan..hahaha...dier cakap sedap giler..adehhh..punye lah bangga aku sampai aku x makan pon malam tuh..hahaha...poyo kan aku..kahkahkah..alahaii last menet punye masak..aku pon x prepared sangat,tp aku suka sbb biler masak sorang2 nih aku puas hati..cepat je keje aku..hehe..

aishh..x sabar lak nak kawin..hahahha...

2 comments:

cikzazi said...

sweet nyer fieda...siap antar kek dr jauh lg....best ah baca cite fieda..hehehe....this year kitorg slebret lmbt mother's day sbb my mum blik kg tgk grandparents..cedeh...tp, selebret gak 2 ari pastu ms besday dia...hehehe...

t.care
;)

artfieda said...

xzazyx,
thanks sudi baca :)...oklah tuh zazy lambat2 pon janji wish or celebrated dah cukup memadai buat dorg..ur mom mesti appreciated punye kann.. :)