Monday, May 5, 2008

: : BlOgger yang memualkan : :

aku x ingat paper date bila,tapi yg pasti ruangan yg aku baca itu mengenai blog2 pada masa kini. eksaited baca pada mulanye. sronok kerna ramai manusia berkejaran utk buat blog personal masing. tidak kurang juga yang berpolitik trus-trusan dalam blog mereke sndiri.. arghh,pokoknya aku x kisah tuh semua,malah aku lagik sronok sbb dpt meneroka blog2 yg menarik utk di baca.

tapi aku kurang berminat bila penulis kolum itu berkata kalo blog yang dihasilkan utk meluahkan perasaan kecewa,emosional,adalah amat memalukan para-para blog yg len..whut the f**k, kan? pada aku setiap orang yg memiliki blog mereka trsndiri,mereka bebas berkarya dan menulis di sini..ilham mereka lahir bukan atas dasar kamu!! tapi atas dasar dr hati mereka sndiri,so kalau rasa ianya memualkan dan memalukan,the best way is tak perlu lah baca blog itu dan stop talking nonsense statement. nama pon personal blog,so ikut punye pasal lah nak tulih blog tuh cemana kan,we have our own right,so who the hell r'u yg sibok mempertikaikan blog2 dmsia pada masa kini memalukan.

ermm,aku malas nak amik port sangat biler baca komen2 mcm tuh dalam paper,yup maybe dier terlalu bagus dalam hasil penulisannye sampai enak aja ngomong begitu. yang penting,selagi kita rajin menulis,selagi kita mampu bercerita dalam nih,selagi kita x jemu berkongsi cerita sama2..kita teruskan ajek menulis di sini..

mahap pada bapak-bapak yg terasa itu.. ini suara aku,ini pndapat aku,tidak salah,bukan? :)

6 comments:

Anonymous said...

aku rasa otak ko tgh senget sekarang ni. ko perasan tak, ko terus2 marah2 dari satu bab ke satu bab.

wewewe minum air badak la..kasi sejuk sikit.

artfieda said...

makakucantik,

lohhh...stended ahh..dah namanye manusia..x kan ko sndiri x penah ada perasaan marah..tp mestilah pandai kawal..setakat nih aku x penah lagik marah2 di luar kawalan..semuanya okeh2 ajek dehh..

itu cuma luahan sahaja..tiada unsur-unsur menjatuhkan org len..
wokey,balik nih aku p beli air badak 10 botol..kasi sejuk..hehehe :)

RienaxHarith said...

hehe.. betui tu. bg aku la.. bile kita da ada personal blog, dan itula hak kite nk buat apa saja pada blog tu. Dan takde hak ko nk ckp blog yg boring bile diluahkan segala emosi dlm blog ini. Hurmm, maybe bg yg pendiam dan suke pendam perasaan ni, dorang lebih selesa luahkan di blognye sendiri. So, maybe itu satu kepuasan blog seseorg itu... betui dak?..
manusia ni bermcm2 ragam.. dan berlainan pendapat. Masing2 respect blogger masing2.. apa yg di luahkan, berikan pendapat, kite sbg pembaca blog hanye membaca dan berkongsi cerita, pengalaman dan juga emosi.. tak salah bukan?

artfieda said...

riena,

yup stuju giler2 dgn apa yg ko bilang..aku pon rsa satu kepuasan biler kita dapat muntahkan apa yg kita nak luahkan dalam blog masing2kan,so trpulang lah pada stiap org tuh nak luahkan dr segi cemana pon,kalo x silap aku,aku baca paper metro,org yg comment tuh mcm org dah otai2 lah..hehe..x pe lah..bior ahh..as long kita heppy dpt berkongsi sama2 crita2 kita kan..hehe :)

al said...

its up to u guys to put any entry for your blog, its personal.. u can put watever u like,n its up 2 the readers to read or not..
for me, its simple.. if u want to read, go for it, if not, get lost cos aku tak rugi ape2. cos this thing is free..
melainkan kamu letak adsense or nuffnang utk dapatkan duit sampingan, mestilah letak cerita menarik, kalo x, x hingin org nak bace

artfieda said...

al,

hehe...ya btul!! x suke x yah baca!! hehe..vote utk alina!! :)