Sunday, April 12, 2009

: : h0me suwit h0me bebeh : :

kalo x silap bulan lepas rasanye aku dan hubby pindah umah dr umah mama. sian plak tgk hubby asyik ajak kami pindah. yer lah aku paham. dier x selesa berkongsi umah dgn mama dan adik aku. dier cakap segan duduk lama2. btoi jugak. kalo aku berada kt tmpat die pon, aku akan feel benda yg sama.

mgkin rezeki kami, teman lama aku Niza kebetulan baru beli umah baru yg agak selesa, so awal2 aku dah kawtim ngan dier nak duduk umah yg dier nak blah tuh. runding punye runding, 1 2 3 go!! so bulan lepas, berkuatkuasa kami angkat smua barang2 yg simpan kt umah mama.

adeh, penat siak pindah umah nih. kemain dalam hati masing2 berkobar-kobar nak pindah umah. nak duduk berdua. nak privacy lah kunun!! cheit.. baru brapa hari angkat barang2, kami dah mengeluh.

patah pinggang lah!

lenguh-lenguh badan lah!!

hahahha

naseb lah labu....

rumah kami tak de lah sebesar umah kalian. umah kami nih biasa2 jek. umah banglo 4 tingkat yu atau erti kata halus Umah Plat jek hehehe.. jadik lah..utk prmulaan baru kawen dan baru nak mulakan idup baru berdua. lgpon kami selesa sbb masih berdua lagik. mana lah tahu lepas nih ada rezeki anak, ada lah rezeki nak duduk umah lg selesa. btoi dak.

apapon, brsyukur dgn apa yg kami dapat dan lalui skang. amat bahagia dan asyik :)

kami berdua nih mmg kaki deco umah. tp sbb masing2 bz keje, so buat masa nih kami deco ala kadar jek. janji bila balik keje, masing2 tenang jek tgk suasana umah. rasa nyaman jek. hehehe.

apapon, kami puas dgn hasil yg kami deco. sama2 sopping barang2 umah, sama2 hias, sama2 cat umah (eh,aku sorg yg cat, laki aku awal2 surrender lambai bendera putih..hampess btoi) takleh blah btoi lah. bagai nak rak aku cat umah. dier bleh cat sekejap, pastuh layan PS2.

cis...cis...

Sedikit cucian mata utk kalian, tader lah lawo...biasa2 jek. nih je lah yg mampu. leceh kat JB nih tader IKEA, aku beli brng2 IKEA pon by Online je bulan lepas...satu kotak besar sampai kt opis aku.heheh..bkn beli apa pon..beli brg2 dapur dan hiasan skit2 jek..selebihnya aku banyak carik kt SSF, Cavenzi sama Jusco jek. apapon, enjoy :)

45 comments:

bacteria said...

santik.. kalau dah ada rumah sendiri tangan mulalah gatal..

huis.. saba-saba..

yatt & yell said...

home sweet home.. :) ..knal aku botol2 ko tu..artwork kt dinding tu..hehehe..meh shopping lg d ikea!

mimi momo kodomo lion said...

wa...de lagi artwork yg di rampok tu ya..ngehehehe....aku malas nak jwp tagged ko..bz berbuat baju...t aku jwp ya....he he he

artfieda said...

mimi,
bkn dirampok ok..nurul yg merelakan..harap maklum eh..hehe

ta'per lah..ko jwb cristmas tahun depan pon bulih..hehehe

artfieda said...

yatt,
leceh ah yatt duk sini tadop ikea..SSF tuh certain things jek bleh beli..rege pekak..ikea more better than SSF..aku beli online jek weh..tuh pon takleh brg besar2 sgt... ko je lah belikan aku bleh? nnt ko post eh..kekekeh

artfieda said...

zamie,
tq, a'ah btol ckp ko,tgn mmg gatai 24 jam, takleh duk diyam aku ngan babat nih hehehe

yathroxy said...

waahhh..cantek umh ko...hehehe..nnti kte pindah ke penang kena ah pandai meghias umh gak ah pasni..

sme ah wehh..kte dok penang pon..takde ikea..
tp klu blik k...leh ah singgah membeli..
:)

artfieda said...

yath,

kehkehkeh...rajin menghias,sejuk dan nyaman jek mata biler balik keje :)

Anonymous said...

erh cntik nyerk umah ..
i lyke!
klu umah snd nnt misti lagik cntik .. so chayok2!

artfieda said...

anon,
thanks...sape nih yek?? insyaAllah ada umah sndri nnt if ada rezeki lebey :)

luvmeteddy said...

cantik seh umah ko..tumbs up!

artfieda said...

eh,iza..nasib bek aku prasan ko comment..alah umah flat jek iza ooii....ko pon tau kecik cemana umah nih...hehe :)

Anonymous said...

buy zolpidem online erowid.org zolpidem - zolpidem tartrate overdose effects

Anonymous said...

cheap generic ambien ambien 10mg side effects - stopping ambien rebound insomnia

Anonymous said...

alprazolam xanax xanax xr dosage panic attacks - where can i buy alprazolam cod

Anonymous said...

diazepam 5mg buy valium online c.o.d - buy valium cheap online uk

Anonymous said...

what does diazepam look like diazepam 2mg help sleep - diazepam for cats

Anonymous said...

buy zolpidem zolpidem desgen 5mg - zolpidem price walmart

Anonymous said...

diazepam 10mg diazepam 10mg high - drug interaction methadone diazepam

Anonymous said...

cheap ativan ativan withdrawal loss appetite - ativan side effects from long term use

Anonymous said...

cheap xanax no prescription xanax drug interactions aspirin - xanax effects on liver

Anonymous said...

cheap xanax online buy cheap xanax online - drug klonopin vs xanax

Anonymous said...

buy diazepam diazepam 2mg para que serve - diazepam side effects for cats

Anonymous said...

lorazepam drug lorazepam 1 mg normon - ativan buy online no prescription

Anonymous said...

xanax antidepressant xanax dosage dental anxiety - overseas pharmacy no prescription xanax

Anonymous said...

alprazolam no prescription .25 mg xanax and alcohol - side effects quitting xanax cold turkey

Anonymous said...

ativan lorazepam compare dosage ativan klonopin - side effects quitting ativan

Anonymous said...

ativan pharmacy ativan high cholesterol - how many 1mg lorazepam to overdose

Anonymous said...

buy xanax without prescriptions xanax dosage for adults - white circle xanax 2mg

Anonymous said...

buy zolpidem 10mg ambien and pregnancy - ambien cr offer card

Anonymous said...

ambien price ambien cr classification - ambien withdrawal rebound insomnia

Anonymous said...

buy ambien online no rx ambien cr drug interactions - many hours sleep ambien

Anonymous said...

purchase soma somanabolic muscle maximizer demonoid - soma drug screening urine

Anonymous said...

buy ambien online ambience mall gurgaon chinese restaurant - ambien cr trip

Anonymous said...

online soma buy soma boardbag - somanabolic muscle maximizer affiliate

Anonymous said...

buy valium online valium drug dose - types of valium pill

Anonymous said...

buy valium in canada provigil valium drug interactions - recommended dosage valium 5mg

Anonymous said...

generic ambien buy ambien price on street - get prescription ambien online

Anonymous said...

order soma carisoprodol 350 mg what is it used for - soma medication overnight

Anonymous said...

buy generic ambien online some side effects ambien cr - ambien 10mg cr

Anonymous said...

valium cost generic valium appearance - where to buy valium in bangkok

Anonymous said...

buy valium online valium for sale online uk - valium controlled drug

Anonymous said...

Friends, cheap fluoxetine - generic prozac cost http://www.prozaccheaponline.net/#generic-prozac-cost , [url=http://www.prozaccheaponline.net/#fluoxetine-20-mg ]fluoxetine 20 mg [/url]

Anonymous said...

g, cheap sumatriptan - sumatriptan without rx http://itrafficgeneration.com/#sumatriptan-without-rx , [url=http://itrafficgeneration.com/#sumatriptan-for-sale ]sumatriptan for sale [/url]

Anonymous said...

3, order maxalt online - buy maxalt no prescription http://www.maxaltonlinehelp.net/, [url=http://www.maxaltonlinehelp.net/]maxalt online no prescription [/url]