Monday, April 20, 2009

: : Suar ketat di sebabkan Menu smalam?? : :

menu smalam agak simple jugak. lgpon smalam ahad, mmg tader p mana2. duk umah kemas2 dan baring spanjang masa. hubby kt umah dgn bojak dok men gitar dan buat lagu, pening pale aku. naseb bek sedap dorg men.

kalo tak, mmg aku halau bojak balik umah dier. hahahah

smalam,aku cuma sempat masak daging tetel masak sup, sayur tauge dan sambal kicap tahap membunuh. hubby aku nih kalo masak benda2 yg ada sup mesti nak kene ada sambal kicap. kalo tader, dier cam x selera makan ah. semangkuk aku buat sambal kicap, mmg cirit lah ko.

hahaha

td kt opis aku ada dpt email dr hubby, dier cakap mulai hari nih jgn masak sedap2 lagik. sluar dier dah ketat..

hahaha. bengong.

aku cakap, baeklah. malam nih aku gorg telur jek. yg tak larat siap pesan skali, nasi pon jgn masak banyak. kunun2 kalo masak nasi sikit, so dier tak yah tambah lah.

kelakar lah plak babat nih, ada aku masak babat lemak malam nih kang.. hahaha, tringt malam td, dier beria hirup sup daging tuh sampai licin. pastuh masa tido dier mengeluh sbb kenyang yg tramat sangat. hahahaha. siap suh aku carik minyak angin dah malam buta.

sabo aje lah labu. sape suh hang mencekik banyak sangat. aku makan skek jek dok. hahah
wahai suami-suami di luar sana, tulun lah brtrima kasih pd isteri2 yg dah masak nih, nih salahkan isteri sbb sluar dah ketat. hampeh sungguh.




6 comments:

bacteria said...

ni yg gwe takot bdn makin naik bila dah kawin nnt..

bila bdn dah naik makin hensem dan pastinye gadis-gadis akan mendekati aku..

hoh!!!

artfieda said...

zamie,

hehehekk..ko usah risau..kalo badan ko naek lepas kawen,itu harus brlaku..mmg macho aku rasa kalo badan ko yg kerempeng tuh naik..masalahnye babat nih dah mmg membesar bagai johan, tup2 lagik naik..mana lah dier x gelabah hahahahha...

eh, al mana? lama x dgr citer? dier dah keje iskandar eh?

Nazri Ahmad said...

weh aku nk jd laki no 2 hg blkh dak?aku teruja sgt2 ni dok baca hg rajin masak!

artfieda said...

mamak,
tak bulih, tak bulih, kalo hang nak rasa side kick dr tasha,hang try lah jadik laki no 2 aku..hahahaha... mana de rajin mamak oiii...biasa2 je lahh...dah nama pon bini..harus lah masak utk laki...

kan kt kuantan dulu aku slalu masak utk hang dan anak2 kita yg terencat smua tuh...hahahahah

yatt & yell said...

perghhh terbaik! ..sdapnyerrr..sambal kicap ni x lengkap beb kalo xde..

Status : Tgh mkn jambu air merah menyala manis + sambal kicap ada + blacan..mcm kuah rojak la lebih kurang tp xde kcg.hohoho..

Dari memasak la bleh tawan hati husband..ye dak? xdelah laki dok kuar ngeteh kt luar..baik de kawin ngn mamak..hehehe..

artfieda said...

yatt,

hahahah...ko tgh makan yg sambal dier bau bacin tuh kan..hahah..sedap siak..ole2 dr perak ahh tuh..cheit..jeless jek tgk XTVT kt kg puyell..behh gilerr.

yup2..suami harus makan dr air tangan seorg isteri,barulah bahagia,che wah..hehe..btui2..nnt duk melepak kt mamak 24 jam,tp tuh lah aku br pas dpt arahan dr babat supaya tidak masak yg sedap2 lg..badol btol..suar ketat salahkan aku..tak adil sungguh dunia nih..hahahahha