Thursday, April 16, 2009

: : tak sengaja trponteng : :

smalam aku kesiangan. korg pahey ke kesiangan tuh hape benda alah? kalo tak pahey p bukak dalam kamus dewan bahasa muka surat 85.

kesiangan nih lebey kuwang mcm lmbat bangun dowh..jenis tak sedar hape.kunci jam pon mmg tak dapat dimahapkan lg. hampeh sungguh.

sedar2 dah pukul 6 lebey, kalo ikutkan 6 lebey nih aku dah lama start journey ke opis ku yg jauh 2 jam itu, so kalo aku mandi jugak..kompem lah aku sampai opis kul 8 lebey atau 9. biler tringatkan boss aku still brada kt Perth meeting, aku pon dgn selamba nye meneruskan tidow aku

hahahaha

biler sowang2 kt umah,macam2 benda nak buat..tangan gatai jek nak mengemas. mcm2 aku alih.biasalah takleh duk diam nye manusia.

pas dah alih2 barang, aku stat basuh baju2, tukar cadar tilam yg baru, present dr wan kencing.hehe pahtuh layan tgk tv jap,petang kul 5 aku dah standby bahan2 nak buat jemput2 udang feveret hubby aku. kalo nak goreng awal2 nnt dah sejuk tak behh, so dier masuk jek umah sebelah kaki,aku pon cepat2 masukkan adunan satu persatu dlm kuali. masa tuh minyak dah get ready panas. semerbak jek bau udang satu umah.

hahahha

kire ok lah..sian tgk hubby..penat2 lik keje..dpt gak minum2 petang ngan dier..biler dah habih sepinggan tuh..tetibe hubby cakap nak lagik..aish..nasib bek ada lagik udang..lapaq betoi mamat nih..hehe

masa hubby baring2 kt depan sambil wat design baju kt laptop dier, aku plak kt dapur cam biasa bizi plak utk hidangan malam...malas nak ke luar beli barang2, so aku cuma masak lauk feveret dier gak, ayam masak merah. tuh jek lah lauk kami malam semalam. ntah hapa2 jek aku masak satu lauk. nasib lah labu. masing2 malas nak p pasar smalam. hehee..

1st time smalam aku tidoq awal.. badan penat sangat2 wooo... malam nih lmbat skek tidoq..layan citer keliwon wooo...tajuk pontianak..isk takleh blah btol ahh tajok tuh..buat aku tak keruan jek hahahha


2 comments:

Nazri Ahmad said...

owh bestny hg,,siap kemas umah, masak utk hubby lg..aku dh lama wife aku xmasak n kemas umah since kalut dgn anak..ni br sorg..kalau 5 anak nti xtau la cmana aku nii...

ooo hg nk sula aku nooo, bak dtg laaa!hehe syokny aku bila org puji anak aku comeyyyy!ish bestny..alhamdulillahhhhhh

artfieda said...

alah mamak..masing2 ada tgjawab sndiri kan..nnt esok lusa anak hang dah tak meragam2 lg..bleh lah tasha masak2 dan kemas2 mcm dulu..take it easy bebeh hahha

tamoh aku sula hang..nnt hang buang air besaq trlampau lancaq plak hahaha

seryes dok...Indah somei sangt2..baju dier tuh rawk sangat2 dan kiut jekk dier pakai :)