Friday, July 10, 2009

: : adakah aku seperti ayam panggang : :

pagi nih waktu nak bukak pintu opis, aku dah nampak dua ekor monyet yg jaraknya agak jauh dengan jarak aku. kire kalo aku nak lari, masih di tahap sempat lagi lah. aku pelik monyet tuh usha aku secara skema dan berpura-pura baik.

aku nampak dier bergerak perlahan-lahan dan bersopan santun. aku sangka dier nak jogging. rupanye dier bukak mulot dier yg penuh gigi taring dan bersedia utk terkam ke arah aku.

OMG

aku bengang apsal kunci aku tak boleh bukak pintu bilik aku. aku godek-godek smbil pandang monyet tuh dgn harapan sempatlah aku masuk bilik.

tetapi tidak, aku tgk rupanye yg aku godeh tuh kunci kete aku bukan kunci opis.

aduh, kenapa nih?? aku tgh shooting filem ke nih??

oh, tidak. monyet smakin mengganas...aku campak kunci...lari masuk opis sebelah...

aku cuba serang hendap tgk-tgk kalo monyet tuh dah blah. rupanye dier lagik hebat main sorok-sorok. dier pon cube mengendap aku dr luar pintu

jahanammmmm

tiba2 aku nampak ada satu gulung poster dalam opis yg aku berlindung nih. poster tuh agak panjang dan besaq. lalu aku mndapat idea yg bijak bistari. aku pon memasukkan poster yg tergulung tuh dalam tgn aku. aku keluar dgn lagak seorang askar yg hebat masa tuh.

monyet tuh cube utk menyerang lagi, aku halakan tangan aku yg berbungkus poster tuh seolah2 mcm senapang ke arah monyet tuh dan sempat lagik aku bunyikan boom..boom..

yes..ternyata dier takot giler..lintang pukang dier lari dgn geng2 dier.

yahoo!! mak menang nyah!! 1-0 okay

aku pandang kiri kanan, nasib bek tader org len, kalo tak konpem dorg ckp apahal minah nih dgn tangan brbungkus poster. hahaha

aku masuk opis aku dgn hati yg berbunga-bunga dan bangga seolah-olah baru menumpaskan penjenayah.

hebat kan aku?

nih lah dier senjata aku

nih lah dier yg tewas di tangan aku

7 comments:

Nazri Ahmad said...

hg ni gundik tarzan ka qeja dalam utan belantara

MIK'YAL said...

kah kah kah..entri ni buat i gelak cam monyet dah ni..sunggoh lawak!!!

tp i wonder heh..camna kat ur workplace leh ada monyet hah ? keja dgn jabatan perhilitan kah ?? HUHUHUHUH

artfieda said...

mamak,

waklu gundik tarzan!! bengong hang nih..aku kan keje kt tmpat jin brtendang...nama pon TELUK RAMUNIA..kwsn opis aku nih HUTAN dan LAUT...so aku dah familiar giler dgn VAVIK HUTAN dan MONYET, harap maklum

tasya,

hahahaha...gelak eh..tuhan jek yg tahu betapa takot giler babas dan keparat giler monyet tuh..tiap2 pagi skang nih dorg dah rajin port depan opis i...i kene bersiap sedia pasang silat mulai skang..hahahahah

Nazri Ahmad said...

VAVIK UTAN?sah lepas ni kn avoid hg..takut selsema babi

artfieda said...

mamak,

hahahhaa..masih suci lg okay aku buat masa nih :)

HoneyWiah said...

mongok ko pidah...lawak gila entry ko ni..tergelak2 aku...aku sokong ah mamak...pas ni aku rasa bkn vavik jer...smua2 binatang buas ahhh...akan respect kat pidah ni...wei u go girl...walaupun cara ko membenteras dari serangan padu monyet2 itu agak konservatif..tapi ia membuahkan hasil...tahniah kepada babat kerana mengahwini isteri yang maha berani nya...hehehe...boom...boom

artfieda said...

wiah,

hahaha...brani ko ckp..takkan aku nak main cak-cak ngan monyet nih..so aku kene bertindak dgn cara yg buduh skalipon janji dier blah..hahahahhaha..aduhh...tekanan aku weh...kakakkah