Thursday, April 24, 2008

: : blajar dr kesilapan itu kan bagOs : :


Dah bape hari rsanye aku tak update blog nih,MALAS ke ko fidah?? ntah lah weh.. chehh cover lah tuhh.... hahaha

dak aih..benonye keje aku dah stat berlambak..biler balik umah nak update blog aku plak dah kepenatan..biasanye bukak tenet kejap2 kt umah pastuh tros tidoq..Skang nih aku kene download TDRQ,Drawing dr project lepas aku Angel Project. Mat salih opis nih nak tgk plak TDRQ dan drawing dr Angel punye..so agak tertekan dan jenuh gak lah aku nak amik semua pastuh masukkan dalam system kitorg utk dorg access dgn cemerlang dan jaya..aku jek yg rasa makin beban sbb out of control,tak terbuat makcik..

sebab kelmarin dan smalam aku dah stat bz amik keje2 dr Angel project dan buat skali Pluto nye project,aku rasa aku mcm gelabah dan kelam kabut giler2... sengal lah ko fidahh!! yer..aku sengal..dah tuh ko apa..??mengong!!

yerlah dok..biler beban dah bertambah,sumtimes ko mcm x prasan tau ko buek silap..ye ke weh..??entahlah..aku agak2 je lah..sbb aku rasa aku mcm dah buat silap smalam pasal keje..tp aku x sure lah salah aku atau assistant aku..tp aku tetap assume salah aku,x pe lah..blajar dr kesilapan kan..buang ego dalam tong sampah dulu..haha

mgkin sbb gelabah giler banyak kijo kelmarin..masa distribute shop drawing structure,aku trlupa nak tick nama Jeremy Slay utk drawing tuh,dan aku pon suh assistant aku fotocopy drawing2 tuh utk semua site team aku..dan assistant aku pon x de plak tegur aku nape x bg drwg tuh pd Jeremy,so aku mmg ingat x de apa2 prob lah..then biler smalam aku cam terkejut tiba2 jeremy dtg tanye aku

" rafidah,have ramunia issue Sub cellar deck and Cellar deck drawing?because engineering dept said they already issued yesterday to ramunia..opppssss...alamakk???

aku tros blurr dua minit..

yg aku ingt dalam kepala aku..aku dah suh assistant aku distribute dan fotocopy..dlm ati aku,takkan laila x bg Jeremy kot drwg tuh??tgh2 Jeremy tanye aku..rupanye sebelum dier tanye aku..dier dah p serang engineering dan ramunia tanye pasal drawing tuh..die cakap dier x dpt..so kesannye for sure lah kt ramunia..structure engineer ramunia dtg naik atas jumpe aku..masa dier dtg tuh aku baru lepas blurr sbb jeremy tanye aku benda nih..so biler aku suh laila check,laila cakap kt distribution list tuh aku tak tick nama jeremy...oohh shit...!!!

ermm..dgn muka yg bersalah dan tak bersalah lah kan..aku tros cakap sorry i didn't realize my mistake,many sorry :( dan tros tetibe aku mcm hawt dan hawt... aku diam jek buat keje..tapi bile pk2 smula nape plak nak hawt..normal lah kan buat silap..semua org x perfect kan..so cik fhiedah ko tak yah lah nak salahkan diri ko terus-terusan.. yer ke weh..??

yerlah dok..kita nih dijadikan oleh Allah swt sama sahaja cukup sifat,tapi dalam pd tuh kita tetapm x perfect sbb ada kt atas sana yg lagik sempurna dr kita..sebab itu apa kelemahan yg kita ada kita kene cuba perbaiki sebaik mungkin..kekadang kelemahan itu boleh jugak menguji sejauh mana tahap kesabaran kita..kalau kita panas baran dan x bleh nak handle sndiri,lagik better kalo kita dekatkan diri dgn Allah swt kan mintak petunjuk..alah..lex ahh..aku pon bukan bagus benonye nak membebel bab2 nih tp nih sekadar yg termampu dan terpk akal logikal ku sahaja..hehe

perasaan smalam terbawak2 sampai ari nih..cam poyos jek ari nih aku order mix fruit jek utk lunch aku..kunun-kunun tader mood lah nak makan..hahaha.. tp mmg btoi pon sbb keje banyak so mcm x bape ada mood sangat nak makan..dalam masa aku tgh type blog nih bleh plak si WOng nih rembat buah2an aku tuh secara terang2an depan aku..dier ingat aku senyum2,aku suka lah tuhhh...

ciss rasa cam nak cakap "helloooo lu ingat buah tuh ada share ke ngan u..u sudah makan x kan x kenyang lg" hahah

kedemut nye ko fhiedah..!! bawak bertenang lah weh..ko nak mati ditimpa buah ke..??hehe..tak nak lah weh..alah..apa ada hal..benda makan kan..wa tak berkira lah beb..hehe

mesti korg pernah rasa mcm nih kan..buat salah tak perasan lgsong..pastuh mesti mcm down giler kejap kan..hehe..elehh..mesti ada nye lahh.. takyah nak cover2 ehh..wa sut nnt..hehe..apapon benda2 silap nih bagus kan..lepas nih aku kena lah berhati2..jgn kelam kabut sangat wat kijo.. chaiyok fhiedah!! go..!!

2 comments:

pjoe said...

jangan cari kesempurnaan
cari keikhlasan
:)

artfieda said...

pjoe,

yup..btoi ckp ko...mgkin aku trlalu mgejar kesempurnaan kot..tuh yg dok buek silap..hehe.. :) apapon aku dh blajar melalui ksilapan :)