Thursday, April 24, 2008

: : penakot kan aku : :

baru pukul 8 aku dah cuak nak balik ke umah aku..mcm dah lewat malam sangat2 jek.. aku bkn takot apa..tunang aku bg tahu dalam area kul 8 mlm on the way back dr rumah aku dier terserempak ngan babi hutan dalam 9 ekor,phuhh banyak kan..aku rasa mcm 90 ekor plak..tunang aku yg laki pon bulih cuak..inikan aku pompuan..

tadik sepanjang jalan aku selawat banyak2..bawak pon x laju pasai takot kot2 trlanggar ke..masa nak masuk kt pak guard tuh aku rasa mcm ringan nak cakap kt pak guard tuh "mari lah ikut saya ke dalam sebentar,pastuh awak pegi smula ke depan jln kaki yek" tp siapalah aku.. mana lah aku mampu..hahha.. alhamdulilah x de apa2 yg brlaku, dr bulan Nov aku duk sini aku x pernah trserempak lg,kalo bulih tamoh lah weh..sbb aku tapenah tgk babi hutan nih cemana..

tapi lepas tunang aku citer tuh,aku punye lah sengal bleh search kt google dan type BABI HUTAN hahah..mengong kan aku..aku nk tgk cemana ghupa benda alah nih..biasa tgk babi yg kaler pink tuh..tuh yg biler dah tgk kt google tuh aku mcm cuak giler plak..takot sbb hitam berbulu2 dan besar..adehhh...

dugaan..dugaan..dua tahun lagik aku kene duk sini..help me mama!! mcm2 aku dengo org citer pasal tmpat aku nih..tp aku pekakkan telinga jek..kunun2 tamoh layan apa dorg cakap..tp as long kita kuat,kita kene redha jek lah apa2 yg brlaku nnt..yg penting sntiasa lah bawak kete pelan2 kalo kt kawasan gelap..nak2 hutan cam tmpt aku nih..pastuh aku x lupa..aku sntiasa bawak yassin dalam beg aku..mama aku yg pesan..mulut lak sntiasa selawat dan baca ayat kursi kalo aku balik lewat malam..

Apapon,aku sntiasa brdoa smuga aku dilindungi sntiasa di tmpat baru nih..aku tahu nih bukan tmpat aku..aku carik rezeki kt sini..jadik jgn lah apa-apakan sayep..sayep nih penakot..hehe :)

*Maaf penulis tidak mahu meletakkan pic babi hutan kerna dikuatiri tidak dpt tido malam.. hahah -yg bernama-

4 comments:

Anonymous said...

achtung.

babi utan tak ganggu kereta lalu-lalang di tngah malam. walaupun siong dia tajm macam sabit rumput zaman dulu.

malahan, bahaya lagi sekumpulan kerbau di tengah jalan pada waktu malam. kalau terlanggar, kerbau tetap steady tapi kereta kita yang lekuk teruk.

mana aku tau?

sebab aku pernah langgar masa lalu merlimau. langsung tak nampak. sebab warna kulit dia yang diselaputi lumpur kering senada dengan warna jalanraya. tak sempat elak. parah juga aku.

pulak tu, area tu ada antu pompuan baju putih selalu jalan2 tepi jalan waktu malam. selepas kereta aku tersangkut celah kerbau2 tu, nyatalah aku nampak pompuan tu di tepi jalan.

tapi, aku rasa dia pompuan gila pakai telekong lah bukan antu.

mana kau tahu?

eh kan aku hidup lagi ni.

jangan takut. merepek.

RienaxHarith said...

gile rare ada babi utan, kat kampung aku pun ada babi utan dulu. Masa aku zaman remaja dulu, suke melenjan moto arwah atuk aku gune honda cup. Duk merayau2 kehulu hilir naik moto lalu celah utan mana semua. Pehtu, bile aku balik umah, arwah atuk aku ckp.. "haaa ekau brani la bwk moto kehuluhilir...kang tercogat babi utan dopan ekau sok.. kang dio sondol ekau baghu ekau tau!"(dalam dialect nogori) hehe

Lepas aku dgr arwah atuk ckp tu, mcm antara percaya tak percaya la. Tapi, rupanye mmg ada.. die dtg kt blkg umah arwah atuk aku, kebetulan cousin aku duk baca buku kat blkg dapur tu.. tibe2 die nampak lembaga itam mcm dtg ke arah die.. die tgk betul2 rupenya babi utan.. badan berbulu siap ada siong lagi.. apa lagi cousin aku melompat terkejut ar lari masuk umah. haha.. bile aku dgr cousin aku ckp tu, terus aku tak brani naik moto selalu. hehe.. sbb terbayang babi utan. Sampai skang pun aku balik kg mesti aku rasa sereeemmmm je nak naik moto.. hehe

artfieda said...

anon,

oppss..mcm seramm jek citer anda...tp fuhh (tarik napas lega)bile baca babi hutan x kacau kete2 yg lalu..btoi ka..?? (senyum) haha

artfieda said...

xrienax,

hahha..tuh lah riena..tekanan eden bile bbt citer nampak banyak babi hutan..aku plak yg cuak giler..lepas search kt google tuh lg brtambah2 aku cuak..sbb x tau plak aku ghupa babi hutan cam tuh gamaknye..haha.. ehh ada siong yg tajam ke..??iskk..takott aku.. nih yg mmbuatkan aku akan mengelak utk kerja berlebihan masa di opis..haha